Test av nya objektivet + humlor

Idag bestämde jag mig för att testa mitt nya objektiv i utomhusmiljö. Till min stora förtjusning var det en humla som surrade runt i äppleträdet här utanför så jag passade på. Fastän objektivet endast är 50mm (alltså ca 1:1 i bildförhållande) så fick jag några fina bilder på humlan som surrade runt bland blommorna.

Är riktigt nöjd med objektivet :D det är väldigt skarpt och fokuserar fort, även om det låter en del (inte USM-motor i). Att kunna ha bländaren på 1,8 ger ett otroligt skärpedjup som jag saknat. Om någon funderar på ett nytt objektiv, tveka inte, detta rekommenderas starkt! 















Kommentarer
Postat av: Kristian

mäktigt och se humlan på så nära håll..

2009-05-11 @ 16:41:08
URL: http://kristianm.blogg.se/
Postat av: Mia

Kanonfina bilder! Jag har också Canon 50 och trivs jättebra med det. Har även ett Tamron 18-200 som också är kanon ;o) Ska försöka orka mig ut i naturen med kameran snart. Fota lugnt ;o) // Kram Mia

2009-05-12 @ 16:56:04
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0