Gamla logginlägg

28 september, 2007
 Tidsplan Nu har jag skrivit klart min tidsplan (tror jag). I alla fall så långt som jag kan komma på vad som behövs göras just nu. Den kommer säkert uppdateras längre fram när jag kommer på att jag behöver göra mer saker än de som står där.

25 september, 2007
Kort
Idag tränade jag först och sedan tog jag kort när den andra gruppen tränade. Det blev ganska bra bilder efter ett tag när jag lärt mig lite mer hur kameran fungerade. Var dock så dåligt objektiv så bilderna blev ganska mörka.

Tidsplan
Idag har jag börjat skissa på en tidsplan, det har gått ganska bra och jag har härmat en del utav det som stod i boken. Jag gör den i excel och ja... om det är bra eller inte får vi se i framtiden.
 
21 september, 2007
Filosofier
Idag fortsatte jag att söka information till mina jämförelser utav filosofier. Jag har kommit fram till att det är svårt att hitta mycket utav just den informationen jag vill ha så det kommer nog att ta längre tid än väntat att få fram det jag vill veta. Men jag härdar i, det är ju en viktig del utav hela mitt projekt etersom det innehåller mycket utav det jag vill påvisa, att kamsport inte är så våldsamt och regellöst som man kan få för sig.

14 september, 2007
Hemsidan igen
Jag har nu efter bamba kollat över hur det skulle se ut om jag gjorde sidan mindre så att den passar folk som har skärmar med upplösningen 1024x768 och kommit fram till att om jag gör den mindre så kommer det inte få plats något inuti själva "sidan". Därför ska jag nu se över en annorlunda layout eller så lämnar jag som den är tillsvidare och ser hur det blir när jag fyller sidan med saker. Jag tror inte att det kommer bli så dåligt.

Filosofier
Idag valde jag ut tre olika kampsporter som jag vill ta reda på lite mer om, speciellt om deras filosofier och tankar bakom allt. Jag valde; Judo[som jag utövade förr], Taekwon-do[som jag utövar nu] och Kung fu. Dessa tre är helt olika sorters kampsporter; judo är en "mjuk" kampsport, man har mest liggande fight, i taekwon-do har man stående fight och kung fu har man vapen i. Utöver detta så kommer judo från japan, Taekwon-do från Korea och Kung fu från kina.

13 september, 2007
Hemsidan för stor
Idag upptäckte jag att hemsidan var lite "för stor" för att ses på en skärm med upplösningen 1024x768. Jag gjorde den ju hemma på min med 1680x1050 och där ser den perfekt ut så jag får nog göra om den senare idag eller imorrn. Jag tycker att allt annat runt mitt projekt går ganska bra. Var och skulle ta kort från träningen i måndags men de korten blev inte så bra. Vill köpa en riktigt bra systemkamera men det blir långt i framtiden, jag får göra det bästa utav det jag har.
 
06 september, 2007
Hemsida
Idag satte jag igång med att göra en hemsida till mitt projektarbete. Det här tog några timmar och resultat blev väl rätt så bra, enligt mig själv.

10 juni, 2007
Uppstart
Hejsan. Som ni alla som är här förmodligen vet så kommer denna blogg att fungera som min loggbok för ämnet Projektarbete. Mitt projektarbete kommer att handla om mitt allra största fritidsintresse, Taekwon-do. Jag har tränat det i två år nu och har gul-grönt bälte. Projektet handlar främst om kampsport i allmänhet, men även om hur vi i klubben förbereder oss inför tävlingar och graderingar och även om hur min träning går, vad jag tycker att jag behöver träna mer på osv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0