Medryttare

Det har hänt en del sedan jag uppdaterade här senast.
För det första så har jag fått bli medryttare på en/flera islandshästar i närheten :) Jag är just nu där 1-2 ggr/vecka och hjälper till att motionera hästarna. Aldrig hade jag trott att tölt var en så skön gångart :D
Jag har fått omvärdera mina framtidsplaner så att det blir en nordsvensk och en islandshäst, istället för två nordsvenskar.

Jag har även fått reda på att Hästhållningen i Dingle inte blir av p.g.a. för få sökande.. Det suger riktigt hårt :(
Nu har jag ingen aning om vad jag ska göra i framtiden. Jag vill jobba med djur av hela mitt hjärta men det verkar som om det kommer bli väldigt svårt.. Har att välja mellan att försöka skaffa ett jobb och söka till Dingle igen nästa år, eller söka en annan högskoleutbildning till hösten. Jag överväger i så fall Grafisk design.. dessvärre finns den utbildningen endast i Norrköping och ja...vi får väl se.. Mitt drömyrke handlar ju som sagt om djur, så det är en väg jag helst inte vill gå.. Datorer är min hobby, jag vill helst inte ha dem som min karriär också. Jag vet, jag borde ha tänkt på det innan jag valde gymnasium, men så är det ibland. Det sjuka är dock att det i princip redan är för sent för mig för att kunna utbilda mig till något jag verkligen vill. (Jag är för övrigt 19 år)

Nåväl...  Jag postar i alla fall en bild på en utav islandshästarna jag ridit på några gånger. Kobi (stava) heter han och är jättetrevlig att rida. Taget med mobilen - därav den trevliga grafiken.
Hoppas ni har fått en trevlig start på december, jag sitter just nu och väntar på snön... komsi komsi...




Kommentarer
Postat av: ter.c

mycket bra kort vid "varpet"

2009-01-30 @ 17:12:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0