Ute med båten!

För en gångs skull så höll det fina vädret i sig till mina lediga dagar, jag är otroligt chockad, måste jag säga.
Tidigt i lördags morse begav vi oss ut till Tryggö, min absoluta favoritö. Första gången i år vi kom ut så det var verkligen jättekul.
Då vi skulle ut på sjön ville jag inte ha med min systemkamera och således tog jag med amfibiekameran Olympus 725 SW ut. Till min förvåning upptäckte jag att korten på land ändå blev väldigt bra, optiken är det inget fel med utan snarare displayen samt mjukvaran på kameran.

Första bilden är från båten, på väg ut. De nästkommande bilderna är från en liten rundtur vi tog på ön.
Det var sedan dags att inviga kameran med snorkling. Jag får säga att jag blev lite besviken när jag upptäckte att displayen blir helt spegelblank när man tittar på den under vattenytan, men jag gav inte upp för det! Istället tog jag kort på måfå och som tur var blev det något utav dem i alla fall. Konstig fisk jag fick med på bild 15, någon som vet vad det är för något?
De sista bilderna är på en sten min fader hittade och den allra sista är på båten.

Då det var lika fint väder på söndagen var vi ute på samma ställe så detta har varit en drömhelg för mig. Får hoppas att helgerna i fortsättningen blir lika fina, så kan veckorna gärna regna bort...

Nu sitter jag då här, på en måndag, min sista lediga dag och tänker tillbaka på helgen. Imorgon är det dags att återgå till jobbet, men nu har jag bara tre veckor kvar, 15 arbetsdagar!

Behöver köpa ny mobil eftersom min nuvarande håller på att lägga av helt. G900 står högt i kurs just nu, men jag har läst så otroligt mycket negativt om batteritiden samt att den skulle vara otroligt seg... Ska in till Uddevalla nu i veckan och pilla lite på den i butik, så får vi se. Jag tror/hoppas att det inte är så farligt som det verkar.

Hoppas ni får en trevlig vecka. Kul att få kommentarer att läsa, så man ser att någon orkar bemöda sig med att läsa/titta på allt det här.  :)


Kommentarer
Postat av: Junitjej

Vilka härliuga sommarbilder!

2008-07-29 @ 18:10:14
URL: http://junitjejen.se
Postat av: peter cardevik

jättebra bilder!den på stenen var häftig!!!

2008-07-31 @ 20:29:00
Postat av: peter c

fisken är väl en snuffa

2008-07-31 @ 20:30:57
Postat av: patrik

fint värre! fiska krabba och plaska saltvatten ^^ kusten ftw!

2008-08-01 @ 10:17:51
URL: http://www.boi.se/patrik
Postat av: Mia

Hejsan! Kul att du kikade in hos mig ;o) Ja du, Taekwon-Do blev det inte så mycket av i våras. Får se hur det blir till hösten. Kul att du ska börja rida igen. Det är verkligen bra träning, både för kropp och själ. Fina kustbilder du visar ;o) Ha det bäst!

// Kram Mia

2008-08-01 @ 19:33:26
URL: http://ordochbild.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0