Regnigt...

Denna veckan har det inte hänt så mycket, mer än att jag jobbat varje dag. I måndags var vi utanför kommunhuset och planterade och gjorde iordning så då passade vi på att gå in på kommunkontoret och få oss lite choklad från deras "kaffeautomat". Det var väldigt gott och kändes väldigt givande. I övrigt har vi inte gjort så mycket på jobbet... Det har regnat hela veckan och det är tråkigt, är inte så kul att vara ute 8h/dag då...
Idag var vi och rensade i en fontän. Vi upptäckte att det låg en död fågel i den när vi tömt den på vatten, det luktade inte rosor, direkt... Idag fick jag även lära mig vad riktig parkarbetshumor är för något:
"De kan ta sig i häcken att jag ska klippa häcken idag!"
Jag var även och klippte mig i tisdags, tog bort ca 20cm :\  Känns som att jag inte har något hår alls kvar nu...

Dagens bilder är ett urplock utav veckans händelser. Det börjar med en bild på röda Dahlior som följs utav mina nya favoritblommor, Cosmos. De var verkligen skitfräcka för blommorna är ganska stora.. Sedan har vi en bild på en konstig spindel jag såg häromdagen. Jag har aldrig sett en spindel med en sån avlång bakkropp tidigare?
Nästa bild är lite intressant; Varje kväll kl.23:00 (+/- 5 min) kommer hundratals såna där konstiga djur och surrar runt  uppe vid taket. Har ingen aning om vad det är för djur, men måsarna tycker i alla fall om dem. Sedan har vi en helt vanlig bild på månen... Nästa bild är en.... mås! Och nästa igen är flera måsar som inväntar de "mystiska djurens" ankomst.
Sedan har vi min favoritmodell; Mizzan :) Blev riktigt glad för att jag lyckades få en bild när hon gäspar.

Väl mött, till nästa gång!



Kommentarer
Postat av: -

Tror fortfarande Mizzan kan bli en bra lolcat. De där blåa blommorna.. andra bilden, de finns i andra färger också. En massa olika pastellfärger. Brukar ha en hel hög sånna i landet på somrarna.



Ha det gott. :)

2008-06-22 @ 11:42:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0