Sommarlov... eller inte

Ja, man tycker ju nästan att det skulle sitta gott med ett sommarlov nu, när man kämpat sig igenom sista året på gymnasiet. Det var ju inte direkt så att vi sov hela dagarna för vi hade så lite att göra...
Men men, jag har i alla fall jobbat snart en vecka på mitt "nya" sommarjobb; parkarbetare för kommunen.
Jag har hittills fått lära mig följande:
¤ Rosenbuskar är elaka jävlar som tycker om att stickas, gärna på fingertoppar eller i handflator. Knäna går också bra, men uppnår inte samma inflammatoriska effekt.
¤ Det finns tre olika sorters ogräs som är väldigt vanliga;
                  - De med långa jävla rötter

                  - De som knappt har någon rot alls
                  - De som har rötter som det fan är omöjligt att få upp.
¤ Köra "mini-traktor" är väldigt kul, dock ganska skumpigt.
¤ Plantera blommor runt om i kommunen är ett riktigt karlagöra.
¤ Frukostrast är otroligt viktigt.
¤ Gå upp kl. 05:30 på vardagar och 04:30 på helger är kul, har jag hört...


Jag har även köpt mig en systemkamera (äntligen!), en Canon EOS 400D och sedan tidigare hade jag ett Canon-objektiv 28-80mm.
Kommer bli mycket bilder nu i sommar, de få dagarna jag är ledig, både från land och under ytan.

__________________
Kunde inte bifoga bilder tidigare, men nu kunde jag det!
Första bilden är från en åkgräsklippare, nästa är en varningslapp i min lilla traktor jag kör runt i. Ja, densamma som är på nästa bild. Sista bilden är på en sån där "sett någon som säljer alkohol till ungdomar?"-skylt som de satt upp där vi utgår ifrån på jobbet. Ett förråd mitt ute i...ingenstans :P

Fler bilder kommer någon dag nu, när jag orkat lägga över dem från systemkameran :)


Kommentarer
Postat av: You know who :P

Mjahaja. Trodde detta skulle vara en fotoblogg ;)

2008-06-15 @ 19:55:44
Postat av: Gafgar

BAH! mycket bilder va...!? ;P... jag som såg fram emot det... och det har redan tagit två dagar(nästan...) utan nya bilder! O.O...



:D du får fota många moln till mig... och coola silhuetter av horisonter mot moln ^^

2008-06-17 @ 18:46:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0