Månen

Ja, denna mystiska himlakropp har fascinerat människan i flera tusen år (eller åtminstone sedan de förstod att den inte skulle ramla ner i huvudet på dem). 

Erhm.. nåväl...   Förra veckan var jag och Jonte på Fotomässan i Göteborg. Vi hamnade egentligen där utav en slump och hade inte alls tänkt köpa något, men det slutade med att jag kom hem med en väska till kameran och mina två objektiv (något jag letat efter länge men aldrig hittat "rätt") och ett stativ. I fredags kände jag att det var dags att inviga stativet (och väskan) och jag förflyttade mig således ut på balkongen och tog några kort på månen. Stativet (som kostade 250;-) fungerade över förväntan, får jag erkänna. Ångrar inte köpet för fem öre :)

Nästa post på min önskelista är en fjärrutlösare till kameran, gärna trådlös. 



dsd

Kommentarer
Postat av: Jonte

Mystiskt att man ser så mycket av månen.. Så mycket ser man ju inte med blotta ögat, tufft. :) Det får vi göra om. :)

2009-03-02 @ 23:32:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0